Szybkie linkiKalendarzWtorek 21 Czerwca 2022ImieninyImieniny: Alojzego, Alicji, MartyLicznik odwiedzinJesteś: 22804428 osobą na tej stronieBIPBIPWyszukiwarkaSondaNawigacjaJesteś w: STRONA GŁÓWNA ARCHIWUM AKTUALNOŚCI 2018-2019Treść stronyUwaga! Ważna informacja dla podmiotów zobowiązanych do uzyskania wpisu do Rejestru Bazy Danych o Odpadach (BDO) KOMUNIKAT Informacja o obowiązku rejestracji w BDOOd 1 stycznia 2020 r. wchodzą w życie istotne zmiany w zakresie prowadzenia ewidencji odpadów. Uruchomiony zostanie kolejny moduł Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO), tj. ewidencji odpadów, realizowany przez Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy we współpracy z Ministerstwem Środowiska. Umożliwią one kompleksowe gromadzenie i zarządzanie informacjami dotyczącymi gospodarki odpadami, a także zapewnią podmiotom w pełni elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych i ewidencyjnych. Obowiązkiem rejestracji w Rejestrze-BDO objęte są podmioty, które wytwarzają odpady oraz prowadzą ich ewidencję, a także wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań. Podmioty, które do końca 2019 r. nie uzyskają wpisu do Rejestru-BDO mogą liczyć się z trudnościami w prowadzeniu działalności, gdyż od 1. stycznia 2020 r. prowadzenie ewidencji będzie się odbywać wyłącznie elektronicznie, za pomocą indywidualnego konta w Bazie BDO. Szczegółowe informacje na temat BDO oraz film szkoleniowy z modułu ewidencji odpadów dostępne są na stronie internetowej: www.bdo.mos.gov.pl . Dodatkowe Informacje Czym jest Rejestr BDO Od 1 stycznia 2020 r. znaczna grupa przedsiębiorców będzie musiała prowadzić ewidencję i sprawozdawczość odpadów. Dlatego do końca roku powinni wpisać się do elektronicznego Rejestru BDO. Rejestr BDO to Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Stanowi integralną część bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, tzw. BDO. BDO pozwala na gromadzenie i zarządzanie informacjami, które dotyczą gospodarki odpadami i ma zapewnić elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych. Przedsiębiorcy wpisani do Rejestru BDO będą w nim prowadzić - od 1 stycznia 2020 r. elektroniczną ewidencję i sprawozdawczość odpadów. Obowiązek także dla firm jednoosobowych Obowiązek dotyczy nie tylko dużych firm, ale też osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które wytwarzają śmieci nie będące zwykłymi odpadami komunalnymi. Do tej pory przedsiębiorcy podpisywali umowy na ich odbiór, od 2020 r. będą musieli prowadzić ewidencję odpadów i wystawiać karty przekazania w elektronicznym systemie BDO. Olbrzymie kary Przedsiębiorcom, którzy nie dopełnią formalności, grozi kara administracyjna od 5 tys. do nawet miliona złotych. Na dodatek nikt od nich nie odbierze odpadów. Kto musi złożyć wniosek o wpis do Rejestru BDO Obowiązkiem wpisu do Rejestru-BDO objęte są nie tylko podmioty, które wytwarzają odpady oraz prowadzą ewidencję tych odpadów, ale również wprowadzający na terytorium kraju produkty w opakowaniach, opony, oleje smarowe, pojazdy, baterie lub akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny, producenci, importerzy i wewnątrzwspólnotowi nabywcy opakowań. Oto lista przykładowych podmiotów, które są zobowiązane do uzyskania wpisu do Rejestru BDO:
Szczegółową listę podmiotów, które muszą być wpisane do Rejestru BDO, można znaleźć na stronie biznes.gov.pl Jak uzyskać wpis do Rejestru BDO Jeśli chcesz złożyć wniosek o wpis do rejestru osobiście albo listownie, skorzystaj z formularza zamieszczonego na stronie biznes.gov.pl . Sprawdź też, jakie dokumenty musisz dołączyć. Za pośrednictwem tej strony możesz też sprawę załatwić przez internet. Opłata rejestrowa Opłatę rejestrową zapłać na rachunek bankowy właściwego urzędu marszałkowskiego, w kwocie:
Opłata rejestrowa obowiązuje przedsiębiorców:
Więcej szczegółów na stronie biznes.gov.pl w linku: oraz na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Mławie w linku: https://www.bip.powiatmlawski.pl/1350,informacja-o-srodowisku
BaneryDane kontaktowe
Starostwo Powiatowe w Mławie
ul. Reymonta 6, 06-500 Mława
tel. (23) 654 34 09
e-mail: starostwo@powiatmlawski.pl
|