Kalendarz

Wtorek 21 Czerwca 2022

Imieniny

Imieniny: Alojzego, Alicji, Marty

Licznik odwiedzin

Jesteś: 22805138 osobą na tej stronie

BIP

BIP

Wyszukiwarka

Menu główne

Sonda

Nawigacja

Jesteś w: STRONA GŁÓWNA ARCHIWUM AKTUALNOŚCI 2003-2017

Treść strony

W dniu 29 maja 2017 roku o godz. 13.00 rozpoczęły się obrady XXVI Sesji Rady Powiatu Mławskiego. W obradach uczestniczyło 17 radnych. Na sali obecni byli również dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu, dyrektorzy wydziałów Starostwa Powiatowego w Mławie oraz media.

Obrady Sesji prowadziła Pani Elżbieta Bieńkowska – Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Mławskiego. Obowiązki Sekretarza obrad pełnił Pan Mariusz Gębala – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu.     

     Zgodnie z porządkiem obrad Rada Powiatu Mławskiego po rozpatrzeniu dokumentów przedstawionych przez Pana Jacka Białobłockiego - Dyrektora SPZOZ w Mławie, na które składają się :

  1. Wprowadzenie do sprawozdania finansowego;
  2. Bilans sporządzony na dzień 31.12.2016r.;
  3. Rachunek zysków i strat sporządzony za 2016r.;
  4. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym);
  5. Rachunek przepływów pieniężnych;
  6. Dodatkowe informacje i objaśnienia za rok obrotowy 2016

jednogłośnie zatwierdziła sprawozdanie finansowe Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mławie za okres od 1.01.2016r. do 31.12.2016r., podejmując w tej sprawie uchwałę Nr XXVI/179/2017.

Realizując dalszy porządek obrad przystąpiono do rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Mławskiego za 2016 rok.

Pan Włodzimierz Wojnarowski - Starosta Mławski przedstawił sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Mławskiego za 2016 rok.

Następnie Pani Elżbieta Kowalska – Skarbnik Powiatu odczytała uchwałę Nr Ci.159.2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 25 kwietnia 2017 roku w sprawie wydania opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Mławskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2016 rok.

Po wysłuchaniu pozytywnych opinii stałych komisji Rady o wykonaniu budżetu za 2016 rok Pani Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu otworzyła dyskusję.

Rada Powiatu Mławskiego 13 głosami za, przy 4 głosach wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XXVI/180/2017 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2016 rok.

Pan Witold Bagiński – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja Rewizyjna na swym posiedzeniu w dniu 19 maja 2017 roku uchwałą Nr 9/2017 wyraziła pozytywną opinię o wykonaniu przez Zarząd Powiatu Mławskiego budżetu za 2016 rok oraz wystąpiła do Rady Powiatu Mławskiego z wnioskiem o udzielenie Zarządowi Powiatu Mławskiego absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2016 rok.

Pan Mariusz Gębala – Wiceprzewodniczący Rady Powiatu zapoznał radnych z uchwałą Nr  Ci.201.2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej  w Warszawie z dnia 22 maja 2017 roku w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej z dnia 19 maja 2017 roku  w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Mławskiego.

Pani Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu odczytała projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Mławskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za rok 2016, a następnie przystąpiła do procedury głosowania nad projektem uchwały w przedmiotowej sprawie.

Rada Powiatu Mławskiego 13 głosami za, przy 4 głosach wstrzymujących się podjęła uchwałę Nr XXVI/181/2017 Rady Powiatu Mławskiego w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Mławskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2016 rok.

Zgodnie z dalszym porządkiem obrad Rada Powiatu podjęła uchwały w sprawie:

  • wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w Mławie, stanowiących własność Powiatu Mławskiego na nieruchomości stanowiące własność Miasta Mława;

  • finansowania zadania z zakresu zarządzania drogami krajowymi i wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w tym zakresie;

  • powierzenia Miastu Mława zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej;

  • uchwalenia Statutu Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Mławie;

  • udzielenia pomocy finansowej dla Miasta Mława;

  • udzielenia pomocy finansowej dla Miasta Mława;

  • zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Mławskiego;

  • zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Mławskiego na rok 2017.

    Odnosząc się do projektów uchwał radni zadawali pytania i zgłaszali uwagi, do których ustosunkowali się: Wicestarosta, Skarbnik Powiatu, Dyrektor Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami, Dyrektor Wydziału Infrastruktury oraz Z-ca Dyrektora Wydziału Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Mławie. Pełne teksty podjętych przez Radę uchwał znajdują się na stronie internetowej Starostwa Powiatowego (w BIP - Uchwały Rady Powiatu).

    Ponadto Pan Włodzimierz Wojnarowski - Starosta Mławski przedstawił informację z prac Zarządu Powiatu między sesjami.

    W dalszej części przebiegu Radni wymienili się uwagami i spostrzeżeniami na temat spraw bieżących.

    Następnie Pani Elżbieta Bieńkowska - Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Mławskiego z okazji Dnia Samorządowca złożyła wszystkim radnym, pracownikom samorządowym serdeczne podziękowania i wyrazy uznania za pracę na rzecz lokalnego społeczeństwa.

    O godz. 17.30 Pani Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu Mławskiego zamknęła XXVI Sesję Rady Powiatu Mławskiego.

 

  • autor: Joanna Marcinkowska, data: 2017-05-31
  • XXVI Sesja Rady Powiatu
  • XXVI Sesja Rady Powiatu
  • XXVI Sesja Rady Powiatu
  • -

wsteczwstecz

Banery

Wypełnij wniosek
Rejestracja w Wydziale Komunikacji
platforma epuap
POMOC PRAWNA
Kampania promująca honorowe krwiodawstwo
Mapa powiatu mławskiego
pies
programy UE
Europejski Fundusz Rolny
- ankieta zadowolenia klienta

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe w Mławie
ul. Reymonta 6, 06-500 Mława
tel. (23) 654 34 09