Kalendarz

Wtorek 21 Czerwca 2022

Imieniny

Imieniny: Alojzego, Alicji, Marty

Licznik odwiedzin

Jesteś: 22802551 osobą na tej stronie

BIP

BIP

Wyszukiwarka

Menu główne

Sonda

Nawigacja

Jesteś w: STRONA GŁÓWNA

Treść strony

  • Prototyp Poloneza Kombii
    • autor: WIKIPEDIA

15 kwietnia 1999 rozpoczęła się seryjna produkcja Poloneza Kombi.

FSO Polonez produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzono także kolejne odmiany. Polonez Kombiodmiana kombi samochodu FSO Polonez produkowana w latach 1999−2002 przez Daewoo-FSO.

Prace nad wersją kombi rozpoczęły się w 1992 roku, dwa lata później na Międzynarodowych Targach w Poznaniu przedstawiono dwa prototypy Poloneza Kombi, które różniły się tylnymi drzwiami. W 1998 roku również na targach poznańskich zaprezentowano kolejny prototyp Poloneza Kombi, lecz tym razem bazujący na modelu. Produkcję tej wersji rozpoczęto 15 kwietnia 1999 roku. Dodatkową przestrzeń uzyskano montując w tylnej części nadwozia metalową ramę obłożoną włóknem szklanym. W Polonezie Kombi montowano silnik 1.6 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Do wyboru były dwie wersje Poloneza Kombi różniące się ładownością i przełożeniem tylnego mostu: wersja Kombi miała tylny most o przełożeniu 11/43 i ładowność 450 kg, natomiast wersja Van miała wzmocniony tylny most od Poloneza Cargo o przełożeniu 43/10 i ładowność 530 kg. Wersja Van umożliwiała rejestrację Poloneza Kombi jako samochodu ciężarowego. Pojemność bagażnika wynosiła 449 l, a po złożeniu kanapy 1539.

W okresie, gdy FSO nie oferowało kombi, przez pewien czas sprzedawano nakładkę bagażnika z tworzyw sztucznych do modelu Caro. W ten sposób powstawała duża przestrzeń załadunkowa porównywalna z normalnym nadwoziem typu kombi. Pokrywa ta była w ofercie do 2000 roku.

W Polonezie Kombi zadbano o wygodę i komfort prowadzenia pojazdu. W wyposażeniu standardowym zastosowano układ wspomagania kierownicy oraz możliwość regulacji jej wysokości. Zaprojektowano czytelną i przejrzystą tablicę rozdzielczą o estetycznych, opływowych kształtach. Zastosowano nowe elementy, takie jak podłokietniki, kierownicę oraz wewnętrzne lusterko. Samochód wyposażony był w obrotomierz, a także mechaniczne otwieranie drzwiczek wlewu paliwa z miejsca kierowcy. Tablicę przyrządów wzbogacono o zegar cyfrowy. Ponadto, w wyposażeniu dodatkowym proponowano elektrycznie opuszczane szyby drzwi przednich a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Polonez Kombi posiadał instalację przygotowaną do montażu radia (antenę oraz przednie głośniki).

Latem 2000 roku w sprzedaży pojawiło się ok. 200 sztuk samochodów wyposażonych w klimatyzację za dopłatą ok. 1000 zł. Rok później w sprzedaży pojawiła się krótka seria promocyjna samochodów z pakietem klimatyzacja + aluminiowe felgi za ok. 1200 zł. 22 kwietnia 2002 roku produkcję zawieszono, jednak tak naprawdę definitywnie zakończono, gdyż pozbyto się wszystkich tłoczników niezbędnych do produkcji tego auta (płyty podłogowej, boków nadwozia). Ostatnim wyprodukowanym osobowym egzemplarzem Poloneza serii Plus był model Kombi w kolorze niebieskim.

  • autor: Źródło WIKIPEDIA, data: 2021-04-15

wsteczwstecz

Banery

Wypełnij wniosek
Rejestracja w Wydziale Komunikacji
platforma epuap
POMOC PRAWNA
Kampania promująca honorowe krwiodawstwo
Mapa powiatu mławskiego
pies
programy UE
Europejski Fundusz Rolny
- ankieta zadowolenia klienta

Dane kontaktowe

Starostwo Powiatowe w Mławie
ul. Reymonta 6, 06-500 Mława
tel. (23) 654 34 09